9 Haziran 2014 Pazartesi

Doğum Fotoğraflarım

Minik mucizenizi kucağınıza almaya artık çok yakınsınız. Bu güzel mutluluğu ölümsüzleştirmek istiyorsanız sizlere doğum fotoğrafçılığını önerebilirim.


Mira sezaryen doğum ile dünyaya gözlerini açtı. Dolayısıyla çekim tarihlerini ayarlamak normal doğum yapan annelerden daha kolay oldu benim için. Fakat normal doğum yapacak anneler endişe etmesin size söz verildiği için doğumda çekim önceliği sizin oluyor ve herhangi bir çakışma yaşama riskiniz ortadan kalkıyor böylece. Fakat doğumdan bir süre önce mutlaka görüşmeniz gerekiyor fotoğrafçınızla sonradan tarih sıkıntısı yaşamamanız için.  Ankara’da doğumum gerçekleştiği için ben bir Ankara doğum fotoğrafçısı olan Esra Erdoğan ile bu anlarımızı ölümsüzleştirmeyi tercih ettim. Şu an fotoğraflara baktığımda iyi ki yapmışım diyorum.


 
Esra Hanımla önce hamile çekimi gerçekleştirdik. Doğuma on gün kalana kadar çalıştığım için benim çekimlerim biraz gecikmeli oldu. Eğer zamanınız uygunsa benim gibi 37. Haftaya kadar çekim için beklemeyin derim ben. Ne kadar mutlu da olsanız artık doğumun yaklaşmasının verdiği bir ağırlık oluyor üzerinizde ve enerjiniz nispeten düşük oluyor. En uygun zamanı fotoğrafçınızla önceden konuşup belirleyebilirsiniz.  Mira kış bebeği olduğu için çekimleri evde gerçekleştirmek durumunda kaldık. Yaz anneleri şanslısınız çünkü çekimleriniz çiçekler arasında yapılabilir. İki saatlik çekimden sonra Esra Hanımla doğumun gerçekleşeceği gün görüşmek üzere vedalaştık.


Ve işte mutlu gün. Mira geliyooor J Sabah saatlerinde hastaneye yatışımı yaptım. Bebeğim birkaç saat içinde kollarımda olacaktı. İlk annelik deneyimim olduğu için mutluluğun yanında içimde tatlı bir telaş, merak ve biraz da endişe vardı açıkçası. Tüm sevdiklerim yanımdaydı, hatta bana sürpriz yapıp gelen birçok arkadaşım da oldu onlarla beraber daha da mutlu oldum. Esra Hanım da odamın kapısından bana gülerek merhaba dedi. Kaçıncı kez doğuma giriyordu bilmiyorum ama onda da tatlı bir heyecan vardı sanki ilk doğumuna giriyormuş gibi. Sizin duygularınızı hissedebilecek insanlarla çalışmanızdır önemli olan, siz de size iyi enerji veren kişilerle beraber çalışın mutlaka, çıkan sonuç daha güzel oluyor emin olun.

Hayal âlemindeymiş gibi hissediyordum kendimi ameliyathanenin kapısından girerken. Canım eşimi görünce biraz olsun rahatladım. Esra Hanım birçok doğumda bulunduğu için bana “şimdi şöyle olacak” gibi sözlerle beni ve eşimi küçük küçük bilgilendirip heyecanımızı atmamıza yardımcı oluyordu ki birden bir ağlama sesiyle tarif edilemez bir mucizeye tanık olduk. J Tatlı Mira dünyaya hoş geldin. Bu tatlı heyecanlar artık albümlerde ölümsüzleşti.

Bir ay sonra Mira’nın doğum çekimleri için tekrar buluştuk. Mira doğmadan önce bebek çekimleri için ben de baya bir hazırlık yapmıştım. Saç bantları, sepetler, aksesuarlar..Esra Hanım da o gün fotoğraf makinesinin yanında bir de büyük valizle kapıyı çalınca Mira’nın çekimleri şenliğe döndü. Çekimler bazı durumlardan dolayı ancak Mira 1 aylıkken gerçekleşebildi ancak. Bir aylık bebek yeni doğana göre daha az uyumaya başladığı için çekimlerimiz nispeten biraz daha yorucu geçti Mira için. Sizlere tavsiyem çekimlerinizi bebeğiniz on günlük gibiyken gerçekleştirmeniz. Hem siz bu süre içinde toparlanmış oluyorsunuz hem de bebeğiniz henüz uyku halinde olduğu için çekimler daha kolay oluyor ve daha kısa sürede bitiyor.

Fotoğraflar geçmişi unutturmazlar. Bakarken burnunuza o günlerin kokuları gelir ve mutlu eder sizleri. Eğer bir doğum fotoğrafçısıyla çalışamasanız bile bir yakınınızdan doğum hallerinizi görüntülemesini isteyebilirsiniz. Evdeki bazı eşyaları yaratıcılığınızı kullanarak bebek çekiminizi kendiniz yapabilirsiniz. Yeter ki sizlere ve bebeğinize ilerisi için hoş anılar kalsın.

Doğum fotoğrafçılığında enerji çok önemlidir. Mutlaka sizi anlayan güler yüzlü insanlarla çalışın ki enerjiniz fotoğraflara daha güzel aksın. Güzel enerjisiyle anılarımızı fotoğraflayan Esra Hanım’a buradan sevgilerimi yolluyorum. İncelemek isteyenler için web adresini ekliyorum.

 

Sevgiyle kalın..

Esra Erdoğan
http://www.ekotolye.com/   







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder