9 Haziran 2014 Pazartesi

Hamileyken beslenmek önemlidir

Mutlu haberi aldıktan sonra içinizi tatlı bir telaş kapladı. Evet artık içinizde bir can taşıyorsunuz ve ona karşı sorumluluklarınız artık başladı. Bunlardan birisi de onu taşırken gelişimini en iyi şekilde desteklemek için beslenmenize özen göstermektir. Fakat fiziksel beslenmeden önce sizlere tavsiyem ruhunuzu huzurla beslemenizdir. Stres hayatımızın her anıdır haklısınız fakat önünüzdeki dokuz ay sizin en özel zamanınızdır ve huzurunuzun zedelemesine mümkün olduğunca izin vermemelisiniz. Stresli ortamlardan olabildiğince uzaklaşmaya çalışın eğer mecburen böyle bir ortamda bulunuyorsanız bu durumun hayatın bir parçası olduğunu kabul etmeye çalışın. Bazı durumları kabul etmek o durumlarla başa çıkmayı kolaylaştırır. Çok mutlu olun, her gün ne kadar şanslı olduğunuzu kendinize hatırlatın. Çünkü siz özelsiniz içinizde bir mucize taşıyorsunuz. Küçük mucizenizi taşırken artık eskisinden daha güçlüsünüz bu gücü siz de hissedin. Artık daha güzelsiniz çünkü siz bir anne adayısınız. Kendinize az bile olsa gün içerisinde zaman ayırın. Sizi mutlu edecek bireylerle uğraşın. Mesela müzik dinleyin. Ben bolca dinlemiştim. Resim yapın, yürüyüş yapın, internette dolaşın, yemek yapın ya da sadece yatın:) Yeter ki size en iyi gelen şeyi yapın. İçinizdeki huzuru hissedeceksiniz. Unutmayın ki annenin huzuru bebeğinizin huzurudur. En özel günlerinizi özel olduğunuzu hissederek doldurun..
 

Sonrasında fiziksel olarak beslenme tabi ki çok önemlidir. Ben öncelikle hamilelikte doğru beslenmek ve kontrollü kilo almak için bir beslenme uzmanına gittim. Fakat listeleri uygularken gerildiğimi fark ettim. Sonra maalesef devam edemedim. Eğer siz de bir uzmanla çalışabilirseniz bu çok güzel olur ama benim gibi hissederseniz en azından bebeğiniz için neyin doğru olduğunu lütfen araştırın. Hamilelikte çok yemek değil doğru beslenmek önemlidir. Benim hamileliğim boyunca bol bol yediğim ve kaçındığım besinleri sizlerle paylaşmak istiyorum:


  • Protein açısından oldukça zengin olan yumurtayı her gün tükettim.
  • Hurma, ceviz, fındık ve badem vitaminler ve mineraller açısından oldukça zengindir her gün tükettim fakat yüksek kalorili oldukları için miktarını sınırladım.
  • Her gün bir çorba kaşığı pekmez içtim demir açısından zengindir.
  • Balık olarak somon ve palamudu tercih ettim. Dip balıklarında ağır metaller bulunduğu için uzak durdum.
  • Peynir, yoğurt ve süt kalsiyum açısından annenin fazlasıyla ihtiyaç duyduğu besinlerdir bunları da bol bol tükettim.
  • Kırmızı eti haftada iki kez tükettim.
  • Kuru baklagilleri haftada iki kez tükettim.
  • Karbonhidrat da tükettim fakat aşırıya kaçmadım. Karbonhidratların da mutlaka tüketilmesi gerekiyor bu dönemde.
  • Yaz aylarının vazgeçilmezi semizotunu ya çiğ olarak salatalarda ya da yemek şeklinde tükettim.
  • Zaman zaman salatalarıma az miktarda çörek otu kattım.
  • Günde bir elma hem vitamin açısından zengindir hem de yaşayabileceğiniz kabızlık sorununa faydalı olacaktır. 
  • Her çeşit meyveden mutlaka yemeğe çalıştım. Hepsini bir anda yemek benim için zordu o yüzden meyveleri günlere bölüştürdüm. 
  • Çiğ veya iyi pişmemiş etten uzak durdum.
  • Çay, kahve ve çikolata yani kafeinden uzak durabilirseniz iyidir tabi ki ama ben bu üçlemeyi oldukça sevdiğim için miktarlarını sınırlandırarak, çayı açık bir şekilde tükettim. 
  • Günde en az 2 litre olmak kaydıyla bol bol su içmeniz sağlıklıdır.
  • Besinleri mevsiminde tüketmeye çalışın.
Unutmayın ki hamilelik dönemi rejim yapma dönemi değildir. Hamilelikte sağlıklı bir şekilde alacağınız kilolar doğumdan sonra emzirme döneminiz için gerekli olacak. Siz de üzerinizde stres yaratmadan  hamilelikte ruh ve beden beslenmenize özen gösterin. Hem kendiniz hem de içinizdeki minik mucize ya da mucizeleriniz için:)
 
Sevgiler..











2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. yorumlarınızı çok beğendim....tüm annelere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil